Διατροφικές Eπιλογές για τις Hμέρες τις Nηστείας : Οστρακοειδή

Τα οστρακοειδή είναι μια νόστιμη και ιδιαίτερα θρεπτική τροφή.

Μερικά από τα πιο συνηθισμένα είναι μύδια, στρείδια, χτένια και τα οστρακόδερμα: γαρίδες, καβούρι, αστακός.

Μια διατροφική τους ιδιαιτερότητά είναι ότι αν και χαμηλά σε περιεκτικότητα λιπαρών είναι  υψηλά σε χοληστερόλη. Για παράδειγμα τα 100 γραμμάρια γαρίδας  195mg  χοληστερόλη και 1 gr λιπαρά. Είναι επίσης μια καταπληκτική πηγή πρόσληψης πρωτεΐνης και έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε νιασίνη, σίδηρο και βιταμίνη B12. (Crustaceans, shrimp, mixed species, cooked, moist heat Nutrition Facts & Calories)

Μια μερίδα των περισσότερων τύπων οστρακοειδών παρέχει περισσότερο από το 50% των RDI (συνιστώμενη ημερήσια δόση) για σελήνιο, ένα μέταλλο με αντιοξειδωτική δράση που μειώνει τις φλεγμονές. (The effect on selenium concentrations of a randomized intervention with fish and mussels in a population with relatively low habitual dietary selenium intake) (Comparative effects of two different forms of selenium on oxidative stress biomarkers in healthy men: a randomized clinical trial)

Επιπλέον, τα οστρακοειδή είναι μία από τις καλύτερες πηγές ιωδίου, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και του θυρεοειδούς. Έρευνες έδειξαν ότι πολλά άτομα διατρέχουν κίνδυνο ανεπάρκειας ιωδίου, ιδιαίτερα γυναίκες και παιδιά. (Iodine deficiency, pollutant chemicals, and the thyroid: new information on an old problem.) (Therapy of endocrine disease: Impact of iodine supplementation in mild-to-moderate iodine deficiency: systematic review and meta-analysis.)