Οδηγός Επιβίωσης για το Πασχαλινό Τραπέζι

Η Κυριακή του Πάσχα και γενικότερα το Πάσχα είναι μία από τις πιο σημαντικές και αγαπημένες γιορτές που έχουμε. Για τον καθένα μας όμως για διαφορετικό λόγο. Για πολλούς σηματοδοτεί το ξεκίνημα της άνοιξης και μίας νέας αρχής, ενώ για άλλους αυτές οι μέρες είναι μια ανάσα ξεκούρασης και χαλάρωσης από την καθημερινότητα με την οικογένεια και αγαπημένους φίλους.

Αλλά όπως κάθε άλλη μεγάλη γιορτη μας έτσι και αυτή είναι άρικτα συνδεδεμένη με ένα μεγάλο γιορτινό τραπέζι που περιέχει γεμάτα πιάτα, μεζέδες και μπόλικα γλυκά.

 

Διανύουμε ακόμα μία περίοδο που όπως και κάθε άλλη μεγάλη γιορτή μας που περιέχει οικογενειακά τραπέζια και φαγοπότι δίχως να υπάρχει αύριο και αποτελούν  πηγή συνεχής ανησυχίας για όσους προσπαθούν να βελτιώσουν το βάρος τους και εμείς καλούμαστε να δώσουμε απαντήσεις σε ερωτήματα που έχουν να κάνουν με προσεκτικές επιλογές τροφών, να μιλήσουμε για ποσότητες και μέτρο και να δώσουμε έξυπνα μικρά μυστικά που θα σώσουν τους διαιτόμενους αυτές τις δύσκολες διατροφικές ημέρες από τον εαυτό τους και τους πειρασμούς γύρω τους.

 

Νομίζω ότι είναι ώρα να το δεχτούμε επιτέλους πως αν και υπάρχουν άπειρες απαντήσεις να δωθούν σε αυτά τα ερωτήματα, στην πραγματικότηα δεν έχουν καμία πρακτική εφαρμογή όταν φτάσει εκείνη η καθοριστική ώρα. Ας είμαστε ειλικρινής και εμείς που τα γνωρίζουμε και δινουμε οδηγίες μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι εκείνη τη παρακινδυνευμένη στιγμή είναι η τελευταία σκέψη στο μυαλό μας.

 

Προσωπικά αδυνατώ να δώσω οδηγίες που ξέρω ότι ούτε εγώ θα ήμουν σε θέση να τηρήσω όταν για μήνες επί μήνες ακολουθώ προσεγμένη και ίσως πολλές φορές συντηρητική διατροφή και αυτές τις ημέρες είναι ίσως οι «δικαιολογημένες» ευκαιρίες για παραστρατήματα

 

Έτσι και φέτος η συμβουλή μου για το Πάσχα θα είναι απλή και ρεαλιστική: Ξεχνάμε τη δίαιτα το Πάσχα!!
Είναι πολύ πιο εύκολο να αποδεχτούμε ότι αυτές οι μέρες είναι διατροφικά εκτός πλαισίου. Θα καταναλώσουμε πιο πολλά λιπαρά από ότι συνήθως είτε επιλέξουμε αρνάκι είτε κατσικάκι. Θα φάμε πολλά γλυκά από τσουρέκια μέχρι σοκολατένια αυγά γιατί μικροί και μεγάλοι έχουν ακριβώς την ίδια αντοχή απέναντι στη σοκολάτα και αυτή είναι μηδενική ειδικά τέτοιες μέρες. Ακόμα και το κρασί ή άλλου τύπου αλκοόλ θα ρέει άφθονο στα τραπέζια μας.

 

Στο μόνο που πρέπει και είναι σημαντικό να δώσουμε την προσοχή μας είναι να ακούσουμε το σώμα μας και να βάλουμε μια τελεία όσο νιώθουμε καλά και πλήρης και από φάγητο και από αλκόολ, γιατί δεν χρειάζεται να το πάρακάνουμε επειδή έχουμε την ελευθερία και τη δυνατότητα. Εξάλλου όταν μάθουμε να ακούμε το σώμα μας θα καταλάβουμε ότι είναι ο καλύτερος κριτής να μας πει πότε κάτι είναι αρκετό.

 

Καλό θα ήταν να δούμε αυτές τις μέρες σαν μια ευκαιρία να δώσουμε τόσο στον οργανισμό μας όσο και στο μυαλό μας το διάλειμμα που του χρειάζεται για να μπορέσουμε πάλι από Τρίτη να μπούμε στο προγραμμά μας με νέα δυναμικότητα. Ίσως  θα μας πάει λίγο πίσω το παραστράτημα αυτό, ίσως και όχι.  Το σημαντικό είναι να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας. Το σημαντικό είναι να απολαύσουμε τις γιορτές χωρίς ενοχές.

 

Καλή Ανάσταση!