Λιγούρες μέρος 2: Στρατηγικές που μας βοηθούν ώστε να μην υποκύπτουμε!

Αφού έχουμε εντοπίσει κάποιες από τις συνήθειες και αδυναμίες μας, την επόμενη φορά που θα μας προκύψει μία λαχτάρα- παρόρμηση για το «λάθος» φαγητό , ας σκεφτούμε να χρησιμοποιήσουμε μια από τις στατηγικές.

  1. Εντοπίστε την ώρα της ημέρας που εμφανίζονται οι λιγούρες και καταναλώστε ένα υγιεινό σνακ 20 με 30 λεπτά πριν την ‘κρίσιμη ώρα’ . αυτό βιοχημικά θα σας καλύψει
  2. Την επόμενη φορά που θα λιγουρευτείτε κάτι ανθυγιεινό, επιλέξτε ένα υγιεινό σνακ αντ’αυτού. Η επιλογή ενός υγιεινού σνακ μπορεί να ικανοποιήσει την πείνα σας και να σας εμποδίσει να υποκύψετε σε ανθυγιεινές λιχουδιές. Επίσης σίγουρα θα παρέχει αληθινή τροφή για θρέψη στο σώμα σας, και αν περιμένετε 15-20 λεπτά τότε η λαχτάρα θα έχει σίγουρα εξασθενίσει
  3. Σιγουρευτείτε ότι τρώτε τρία γεύματα κάθε μέρα, μαζί με ένα ή δύο μικρά υγιεινά σνακ και δεν μένετε περισσότερο από 3 – 4 ώρες νηστικοί. Αυτό λειτουργεί για τους περισσότερους ανθρώπους – οργάνωση διατροφής.
  4. Τεχνική απόσπασης της προσοχής ! μαγική ακόμη και για τους καπνιστές. Μια καθυστέρηση 20 λεπτών είναι χρήσιμη γιατί συχνά, αυτό που νομίζαμε ότι θα έπρεπε να έχουμε δεν είναι τόσο σημαντικό 20 λεπτά αργότερα.
  5. Πιείτε νερό. Ίσως να διψάμε και όχι να πεινάμε! Ναι σοβαρά μιλάω!
  6. Μην στερείστε ολοκληρωτικά – μη βάζετε τον εαυτό σας στην αποστείρωση. Αυτό μπορεί να σας δημιουργήσει περισσότερους πόθους- λιγούρες – ξεσπάσματα. Μία ή και δύο φορές την εβδομάδα, επιτρέψτε στον εαυτό σας περιστασιακές παρασπονδίες σε ένα κοινωνικό περιβάλλον ή με άλλους. Οι τεχνικές άσπρο – μαύρο δεν λειτουργούν καλά.
  7. Εάν ανακαλύψετε ότι χρεισιμοποιείτε το φαγητό «ακατάλληλα» σε περιόδους στρες, – ως αγχολυτικό- χρησιμοποιήστε άλλες τεχνικές διαχείρισης του άγχους, όπως την άσκηση, τη θεραπεία ή το διαλογισμό.

 

Γενικά ο στόχος δεν είναι να σταματήσουμε  συνολικά και καθολικά τη λαχτάρα για ανθυγιεινά σνακ. Σε όλους συμβαίνει και αυτό είναι εντάξει. Το θέμα είναι να μπορείτε να μάθετε να τη διαχειρίζεστε αρκετά καλά, έτσι ώστε να μη βλάψει την υγεία σας ή την ψυχική ευεξία. Να είστε υπομονετικοί με τον εαυτό σας και τις τεχνικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε το στόχο σας. Χρειάζεται χρόνος για να αλλάξουμε τις συνήθειές μας. Να θυμάστε ότι σε όλες τις διαδικασίες αλλαγής υπάρχουν στιγμές υποτροπής. Να συγχωρείτε τον εαυτό σας, μαθαίνοντας κάτι το οποίο δημιούργησε το πρόβλημα, διορθώστε το, και προχωρήστε δυναμικά.