Το Παγωτό στην Διατροφή μας

Αν είσαστε ο τύπος του ανθρώπου που λατρεύει τα γλυκά και δεν μπορεί να φανταστεί το καλοκαίρι δίχως  παγωτό, αλλά επειδή προσπαθείτε να χάσετε βάρος το αποφεύγετε για να γλυτώσετε αυτές τις παραπάνω θερμίδες, είναι πολύ πιθανό ότι κάνετε την λάθος επιλογή για δύο λόγους.

Α. Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Εθνική Ακαδημία των Επιστημών αν απαρνηθείτε τις λαχτάρες για κάτι γλυκό μπορεί να σας οδηγήσει εντέλει σε υπερκατανάλωση τροφής. Ένας από τους λόγους είναι ότι η κατάργηση της πρόσβασης σε κάποιας μορφής γλυκιά τροφή διεγείρει την απελευθέρωση μίας ορμόνης που ονομάζεται παράγοντας απελευθέρωσης κορτικοτροπίνης.  Αυτή παράγεται όταν είμαστε φοβισμένοι ή ανήσυχοι μειώνοντας έτσι το κίνητρο για να τρώμε υγιεινά φαγητά κάνοντας το πιο πιθανό να στραφούμε σε πρόχειρα ανθυγιεινά φαγητά.

CRF system recruitment mediates dark side of compulsive eating (vol. 106 no. 47 > Pietro Cottone, 20016–20020, doi: 10.1073/pnas.0908789106) http://www.pnas.org/content/106/47/20016.full.pdf?with-ds=yes

Μια υγιεινή διατροφή δεν έχει να κάνει με το να στερείς από τον εαυτό σου το φαγητό που σε κάνει ευχαριστημένο και σίγουρα δεν είναι βοηθητικό να παραβλέπουμε ότι ένα κομμάτι της σίτισης είναι η απόλαυση και παρόλο που το φαγητό είναι «φάρμακο» είναι εξίσου σημαντικό να απολαμβάνουμε, να γευόμαστε και να νιώθουμε καλά με αυτό που τρώμε.

Β.  Το παγωτό γενικά θεωρείτε υγιεινή επιλογή σνακ. Πιο συγκεκριμένα το παγωτό είναι ένα κατεψυγμένο τρόφιμο που σαν κύριο συστατικό περιέχει γάλα σε συνδυασμό με άλλα συστατικά τροφίμων όπως είναι το κακάο, η ζάχαρη, τα αυγά, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα κ.ά. με αποτέλεσμα η σύστασή του σε θρεπτικά συστατικά να ποικίλλει ανάλογα με τα προστιθέμενα σε αυτό συστατικά. Είναι μύθος η δήλωση ότι το παγωτό δεν έχει τίποτα να προσφέρει εκτός από θερμίδες.Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει, αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο λήψης πολλών θρεπτικών συστατικών, με κυριότερα συστατικά αυτά του γάλακτος (πρωτεϊνες, λιποδιαλυτές βιταμίνες κα).

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρέπει να αρχίσουμε να τρώμε παγωτά χωρίς να βάλουμε όριο. Για το λόγο αυτό αποφύγετε να έχετε λίτρο παγωτό στην κατάψυξη γιατί το μυαλό σας ίσως να εγκλοβιστεί μαζί με το παγωτό στην κατάψυξη…

Το κλειδί για μία επιτυχημένη και απολαυστική διατροφή είναι να σχεδιάζεις το καθημερινό σου πρόγραμμα έτσι ώστε όταν νιώσεις την ανάγκη να μην χρειάζεται να απαρνιέσαι τα αγαπημένα σου καλοκαιρινά γλυκίσματα.

ΥΓΙΕΙΝΑ TIP:

  • Μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας υγιεινά παγωτά για εσάς και την οικογένεια σας με φρούτα εποχής και φρέσκα βιολογικά προϊόντα, μειώνοντας έτσι τον βαθμό επεξεργασίας.
  • Αν είσαστε έξω επιλέξτε καλύτερα ένα χωνάκι αντί για ένα μπολάκι παγωτό. Η ποσότητα είναι λιγότερη και σύμφωνα με τον τεχνολόγο τροφίμων Kay McMath η γεύση στο παγωτό απελευθερώνεται πιο εύκολα και νιώθουμε το αίσθημα της γευστικής πληρότητας πιο εύκολα.